Universiteit Utrecht – op weg naar een lerende organisatie standard

Voor alle collega’s van de ondersteunende diensten binnen een faculteit van de Universiteit Utrecht ontwikkel ik samen met een team van faculteitscollega’s REBOOT: een 2-jarig programma waarin we samenwerkingen in en tussen teams versterken en professionele vaardigheden verder ontwikkelen. We faciliteren ontmoetingen en ontwikkelmogelijkheden, zoals lunchlezingen in samenwerking met wetenschappers uit de faculteit, meeloopdagen, eigen podcasts, (online) trainingen, teamcoaching en reflectiemomenten. Kunst speelt in dit programma een belangrijke rol. We werken samen met schrijvers, dichters, theatermakers en muzikanten om elkaar beter te leren kennen, ontwikkeling en de kern van je werk bespreekbaar te maken en daarop te reflecteren. Dat wat filosofe Joke Hermsen het sublieme van de kunst noemt en ‘de verbinding die de kunst tot stand kan brengen en ...

Continue Reading

Radboudumc – blended learning kwetsbare ouderen standard

Vanuit de afdeling geriatrie van het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen, ontwikkelde ik een leeromgeving rondom de zorg voor deze kwetsbare ouderen. Hierbij gaf ik leiding aan een multidisciplinair team van een senior verpleegkundige, artsen en implementatiecoördinatoren. De blended leeromgeving bestaat uit een combinatie van: (online) coaching on the job e-learning met assessment online forum korte trainingsbijeenkomsten Deze leeromgeving ontwikkelden we voor artsen en verpleegkundigen van verschillende afdelingen binnen en buiten het ziekenhuis. Hij wordt, ruim acht jaar na ontwikkeling, nog steeds door verschillende zorginstellingen in de regio benut. Dit project maakt deel uit van een groot maatschappelijk programma om de zorg voor ouderen, vanuit verzorgingstehuizen, fysiotherapeuten, ziekenhuizen, huisartsen en gemeenten te te verbinden.  

Continue Reading

Artez – online kennisdeling standard

Binnen kunsthogeschool ArtEZ adviseerde ik over de externe en interne online communicatie en interne kennisdeling op intranet. ArtEZ hogeschool voor de kunsten is een hogeschool met ruim 3000 studenten en meer dan 25 bacheloropleidingen. Daar kun je heel veel informatie over geven. Wat is nu echter de essentie voor aankomende studenten? Wat willen zij weten? Wat willen ze ervaren? Wat houdt hen het meest bezig? En hoe kun je daar met je website en social media het beste op inspelen? Deze vragen beantwoordde ik met de (senior) adviseurs van de afdeling communicatie. Samen ontwikkelden we een krachtige mix van online communicatiemiddelen.

Continue Reading

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!